صدای خرامه

اولین شهید شهرستان خرامه را می شناسید؟

به گزارش صدای خرامه شهيد مختار كشاورز در خانواده اي مذهبي و متدين به دين مبين اسلام به دنيا آمد. پس از طي دوران كودكي، تحصيلات دوره ابتدایي را در زادگاه خود آغاز نمود و با تلاش و كوشش خود و خانواده اين مقطع تحصيلي را با موفقيت به پايان رساند. جهت ادامه تحصيل به شيراز رفت و دوره راهنمایي را نيز با كسب نمرات عالي پشت سرگذاشت؛ اما به دليل نداشتن مسكن و امكانات لازم قادر به ادامه تحصيل نشد؛ ايشان پس از ترك تحصيل به كار در كارگاههاي تراشكاري و مكانيكي مشغول شد.

هنگامي كه شهيد مختار كشاورز به همراه دایي خود مشغول تخليه وسایل و كمكهاي مردمي بودند، خمپاره اي به كنار ماشين اصابت مي كند كه در اثر اصابت تركشهای آن، مختار در هفدهم مهرماه ۱۳۵۹ مظلومانه به فيض عظيم شهادت نائل مي گردد و پس از چند روز در ميان حزن و اندوه خانواده و ملت شهيدپرور خرامه و كربال به عنوان اولين شهيد منطقه در زادگاهش (روستای روبهقان) به خاك سپرده مي شود. روحش شاد و يادش گرامي باد.

مختار داراي اخلاق و رفتاري شايسته و پسنديده بود؛ با مهربانی و صميميت با دوستان، مردم، معلمها و آشنايان برخورد مي كرد. كينه كسي را در دل نگه نمي داشت. همه را دوست داشت و همگان نيز او را دوست داشتند. فردي با ايمان، با خدا و عابد بود. نمازش را در اول وقت مي خواند و در مراسم مذهبي خصوصاً ايام سوگواري آقا عبدا… الحسين(ع) شركت فعال داشت و دوستان را نيز به اين مهم تشويق و ترغيب مي كرد.

پيام خانواده شهيد:

قدر اين انقلاب را بدانيد. چرا كه با خون هزاران هزار شهيد از پير و جوان به دست آمده و زحمت زيادي براي اين انقلاب كشيده  شده است.

شهيد: مختار كشاورز

نام پدر: محمد علي

 تاريخ و محل تولد: ۱۳۳۹- روستاي روبهقان شهرستان خرامه -فارس

تاريخ و محل شهادت: ۱۷/۷/۱۳۵۹ – جبهه آبادان

آرامگاه: گلزار شهداي روستاي روبهقان شهرستان خرامه – فارس