لطفا کمی منتظر بمانید ...

×
Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Post Type Selectors

سر تیتر خبرها

صفحه اصلی › › بحران در خرامه

۷مرداد۱۴۰۱ | ۱۲:۱۸

192

504

بدون دیدگاه

جلسه هماهنگی ستاد بحران شهرستان خرامه برگزار شد

بحران در خرامه

به گزارش صدای خرامه ، جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران به ریاست عبداله تقی زاده معاون فرماندار و با حضور اعضای مدیریت بحران شهرستان به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت مقابله با حوادث احتمالی و احتمال بارش و جاری شدن سیل برگزار شد.

عبداله تقی زاده معاون فرماندار شهرستان خرامه ضمن تشکر از اقدامات دستگاهها و سازمانهای عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران گفت: در بحث مدیریت بحران ، پیشگیری از بحران و آمادگی برای مقابله با بحرانهای احتمالی از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاههای اجرایی بالاخص دستگاه هایی که کانون بحران هستند می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی و در حال آماده باش کامل قرار داشته باشند.

تقی زاده بر آمادگی تمام نیروها و امکانات و ماشین آلات بخش خصوصی و نیروهای بسیج و استفاده از امکانات و تجهیزات و همچنین شناسایی مناطق حادثه خیز و رفع مشکلات آن اشاره داشت و عنوان کردند: برای رفع هرگونه قطعی احتمالی برق، تلفن، تدابیر لازم در خصوص آب گرفتگی معابر، امداد رسانی توسط فوریت های پزشکی، هلال احمر و کلیه نیروهای امدادی باید هماهنگی و همکاری لازم برای اقدام در اولین فرصت در صورت بروز حادثه احتمالی تاکید داشته تا در هنگام بروز حوادث بتوانیم در کم ترین زمان ممکن بحران را مدیریت و از خسارات احتمالی جلوگیری نماییم.

  • مصوبات ستاد بحران جهت اقدام به دستگاه ها و مردم ابلاغ شد

✅ اداره امور عشایر به عشایر مستقر در دامنه کوه و مسیر رودخانه ها اخطار لازم داده و نسبت به انتقال به نقاط ایمن اقدام نمایند.
✅ اداره منابع طبیعی و شهرداران و بخشداران در روزهای پنج شنبه و جمعه از حضور افراد در تفرجگاه ها و بستر رودخانه ها ممانعت و اخطار لازم صادر نماید.
✅ نیروهای نظامی و انتظامی در آماده باش کامل بوده و سپاه ناحیه خرامه ضمن فراخوان و آمده باش بسیجیان جهت امدادرسانی احتمالی همکاری لازم معمول نمایند.
✅  هلال احمر ضمن فراخوان نیروها و امدادرسانان و نیروهای افتخاری جهت خدمت رسانی در آماده باش کامل باشند
✅ ادوات و تجهیزات شهرداری و راهداری و بخش خصوصی در آماده باش کامل و راهداری ضمن هماهنگی در مناطق بحران خیز مانند مهرآباد شاه حسینی، شهرک جهرمی، اسلام آباد، سرآسیاب و … مستقر شوند.
✅ از ظرفیت، امکانات و تجهیزات شرکت فولاد و معادن و پیمانکاران مانند لودر، بولدوزر توسط راهداری هماهنگی بعمل آید.
✅تا اطلاع ثانوی تمام مرخصی و ماموریت مدیران و پرسنل دستگاه های خدماتی امدادی و اتفاقات لغو، ضمن حضور در حوزه استحفاظی از شهرستان خارج نشده و جانشینان خود را مشخص نمایند.
✅تأسیسات آب، برق، گاز و مخابرات بطور جدی محافظت گردند.
✅  شهرداران، دهیاران ، راهداری و امور آب معابر، پل ها و جداول را پاکسازی و آزادسازی نمایند
✅ بخشداران، بویژه بخش مرکزی، از ظرفیت و امکانات دهیاری ها برای آزاد سازی مسیر رودخانه عبوری از روستا و جلوگیری از ورود به معابر روستایی استفاده نمایند.
✅  امور آب دریچه های خروجی بندهای رودخانه کر به محض شروع بارندگی باز و کنترل گردد.
✅بطور مستمر از مناطق عشایری بازدید و عشایر بطور موقت در مناطق امن اسکان داده شوند.
✅بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی و اورژانس در آماده باش کامل به سر برند.
✅ از طریق فضای مجازی بطور مستمر اطلاع رسانی لازم جهت عدم حضور مردم گرامی و مسافرین در نقاط پرخطرصورت پذیرد.
✅ اداره برق ۲ اکیپ اتفاقاتی و ۳ اکیپ قطع و وصل در آماده باش کامل بوده و سریع وارد عمل گردند.
✅کلیه سالن های ورزشی توسط تربیت بدنی جهت اسکان اضطراری آماده گردند.
✅کلیه دهیاران در آماده باش کامل بوده و اخطار لازم به اهالی و دامداران داده شود و روزهای پنج شنبه و جمعه از خروج دام از دامداری ها و حضور در مناطق پرخطر خودداری نمایند.
✅ شهرداران و دهیاران تذکرات لازم به شهروندان جهت بررسی و رفع مسدودی محل های خروج آب از پشت بام و حیاط منزل اقدام و در نقاط در معرض سیل شهروندان گونی های شن جهت مسدود کردن و انحراف مسیر به منزل مسکونی در اختیار داشته باشند.

 خانواده ها و مردم از حضور در طبیعت و حاشیه رودخانه و مناطق کوهستانی خودداری نمایند
انتهای پیام/
برچسب ها : , ,

http://sedaykherame.ir?/p=192