لطفا کمی منتظر بمانید ...

×
Generic selectors
Exact matches only
جستجو در عنوان
جستجو در محتوا
Post Type Selectors

سر تیتر خبرها

صفحه اصلی › › شناسایی و کشف انبار احتکار روغن خودرو در خرامه

۷شهریور۱۴۰۱ | ۰۰:۴۱

761

190

بدون دیدگاه

شناسایی و کشف انبار احتکار روغن خودرو در خرامه

به گزارش صدای خرامه :علیرضا ایزدی رئیس اتاق اصناف شهرستان خرامه گفت :در صورت عدم ثبت این کالاها در سامانه انبارها مصداق احتکار است و بامتخلفان برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.
علیرضا ایزدی گفت حسب گزارش مردمی در سامانه با حضور قاضی سیار تعزیرات شهرستان، بازرسین صنعت، معدن و تجارت شهرستان خرامه، بازرسین اصناف و حوزه مقاومت بسیج اصناف شهرستان خرامه امروز شنبه (مورخ ۶ شهریور) یک انبار که در سامانه تجارت ثبت نبود کشف و ضبط گردید. ایزدی با تاکید بر ضرورت ثبت موجودی و ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها اظهار داشت: براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، تمامی واحدهای ذخیره سازی یا نگهداری کالا، از جمله انبارهاکه به طور مستقل یا وابسته فعالیت می‌کنند، موظفند با مراجعه به سامانه جامع انبارها نسبت به ثبت الکترونیکی مشخصات و اطلاعات موجودی کالاهای خود می باشند.

ایزدی تاکید کرد: از این پس رصد، پایش و جابه‌جایی کالا در سطح کشور از طریق سامانه جامع انبارها انجام می‌شود، بنابراین ثبت موجودی، ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها ملاک است و چنانچه صاحبان کالا و مراکز نگهداری از این اقدام خودداری کنند، کالای آن‌ها به عنوان کالای احتکار شده ضبط و ثبت شده و مشمول جرائم احتکار کالا می‌شود.
ایزدی تاکید کرد: اعلام موجودی و ثبت اطلاعات خارج از بستر این سامانه، اعتباری نداشته و رفع تکلیف قانونی صاحبان کالاهای مشمول اعلام موجودی محسوب نمی گردد.

ایزدی با ابراز تاسف از اینکه برخی صاحبان کالا و بهره برداران انبارها به رعایت تکلیف قانونی خود در سامانه یاد شده عمل نکرده و مسئولیت ثبت رسید یا حواله را به دیگری واگذار می کنند، گفت: مسئولیت ثبت رسید یا حواله در سامانه جامع انبارها بر عهده بهره بردار رسمی انبار است؛ چرا که ملاک شناسایی فرد حقیقی یا حقوقی ثبت اطلاعات در این سامانه، شخصی است که طبق اطلاعات درج شده در سامانه به عنوان بهره بردار رسمی معرفی شده و مسئولیت ورود و خروج کالا به وی واگذار شده است.

علیرضا ایزدی رئیس اتاق اصناف شهرستان خرامه توصیه کرد: ضروری است که مشخصات و اطلاعات کالاهای یاد شده را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند و برای جلوگیری از اعمال جریمه و خسارت، رسید یا حواله آن را دریافت نمایند.

ایزدی با تاکید بر این که رصد، پایش و کنترل مستمر فعالیت انبارها در دستور کار بازرسان قرار گرفته، یادآور شد: صحت اطلاعات به طور مداوم رصد و نظارت می‌شود و در صورت شناسایی هر گونه تخلف با متخلفان و محتکران برابر با قانون به شدت برخورد خواهد شد.
بی‌تردید شهروندان مهمترین نقش نظارتی را بر عهده دارند و نباید از این نقش خود غافل شوند.  مردم عزیز می‌توانند هرگونه تخطی و تخلف در این حوزه (بخصوص احتکار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم) را به ستاد خبری ۱۱۴ سازمان اطلاعات سپاه اعلام کنند .

انتهای پیام/

http://sedaykherame.ir?/p=761